• 2024.12.02. 13:29

Gyors Aszfaltozás Országosan

Partnereink országosan vállalnak aszfaltozást, rövid határidővel.

Az aszfalt egy szénhidrogén kőzet, amely a kőolaj szilárdnak tűnő módosulataként a földfelszínen is előfordul természetes formában. Az aszfaltot elsősorban közutak hajlékony és félmerev pályaszerkezetének készítéséhez, valamint a talajvizek elleni védelemre, védőrétegként alkalmazzák az építőiparbanhttps://hu.wikipedia.org/wiki/Aszfalt.

Az aszfalt alapjai:

•  A bitumen: A bitumen a kőolaj lepárlásából visszanyert, sötét színű szénhidrogénelegy. A bitumen jó bevonó képességű, a hőmérsékleti szélsőségeknek jól ellenáll és lassan öregedik. A bitumen előállításánál megkülönböztetünk meleg, félmeleg és hideg eljárással készített bitument. A meleg eljárásnál a bitument magas hőmérsékleten olvasztják fel és terítik el, ezért csak száraz időben használható. A félmeleg eljárásnál a bitument olajos hígítás mellett, alacsonyabb hőmérsékleten készítik. A hideg eljárásnál a bitument emulgeálószer segítségével vízzel keverik, emulziót készítenek.

•  Az adalékanyagok: Az adalékanyagok elsősorban zúzott vulkanikus eredetű kőanyagot és homokot tartalmaznak. Az adalékanyagok méretét és arányát a kívánt aszfalttípusnak megfelelően állítják be. Az adalékanyagok növelik az aszfalt szilárdságát, kopásállóságát és tapadását. Az adalékanyagok között gyakran alkalmaznak segédanyagként úgynevezett fillert, igen apró szemnagyságú mészkőlisztet vagy homoklisztet.

Az aszfalt típusai:

•  Tömör aszfaltbeton: A közutakon leggyakrabban alkalmazott burkolattípus, amely bitumen, kőzúzalék, homok, mészkőliszt és cement keverékéből áll. A tömör aszfaltbetont keverőtelepen gyártják és ponyvázott tehergépkocsival szállítják a beépítés helyére. A tömör aszfaltbeton előnye, hogy nagy teherbírású és hosszú élettartamú burkolatot ad. A tömör aszfaltbeton hátránya, hogy drága és bonyolult a gyártása és beépítése.

•  Érdesített homokaszfalt: Egy olyan burkolattípus, amely bitumen és homok keverékéből áll. Az érdesített homokaszfaltot elsősorban járdákra és kerékpárutakra használják. Az érdesített homokaszfalt előnye, hogy sima és egyenletes felületet ad, amely jól ellenáll a csúszásnak és a korróziónak. Az érdesített homokaszfalt hátránya, hogy kevésbé szilárd és tartós, mint a tömör aszfaltbeton.

•  Öntött aszfaltburkolat: Egy olyan burkolattípus, amely bitumen, mészkőliszt és coulé-kavics keverékéből áll. Az öntött aszfaltburkolatot folyékony állapotban öntik a felületre, ezért nagyon sima és egyenletes burkolatot ad. Az öntött aszfaltburkolat előnye, hogy nagyon magas teherbírású és kopásálló burkolatot ad, amelyet elsősorban leszállópályákra használnak. Az öntött aszfaltburkolat hátránya, hogy nagyon drága és speciális eszközöket igényel a gyártása és beépítése.

•  Drénaszfalt: Egy olyan burkolattípus, amely bitumen és nagyobb méretű kőzúzalék keverékéből áll. A drénaszfaltot úgy tervezték, hogy a víz át tudjon szivárogni rajta, ezért csökkenti a vízátfolyást és a zajt. A drénaszfalt előnye, hogy javítja az út biztonságát és kényelmét nedves időben. A drénaszfalt hátránya, hogy gyorsabban öregszik és kopik, mint a tömör aszfaltbeton.

•  Masztixaszfalt: Egy olyan burkolattípus, amely bitumen és kis méretű kőzúzalék keverékéből áll. A masztixaszfaltot úgy tervezték, hogy nagyon magas hőmérsékleten olvadjon meg és keményedjen meg. A masztixaszfalt előnye, hogy nagyon magas teherbírású és ellenálló burkolatot ad, amelyet elsősorban hidakon és alagutakban használnak. A masztixaszfalt hátránya, hogy nagyon drága és speciális eszközöket igényel a gyártása és beépítése.

•  Utántömörödő burkolatok: Olyan burkolattípusok, amelyek bitumen és különféle adalékanyagok keverékéből állnak, de nem igényelnek hengeres tömörítést a beépítés során. Az utántömörödő burkolatok a forgalom hatására tömörödnek meg. Az utántömörödő burkolatok előnye, hogy egyszerűbbek és olcsóbbak a gyártása és beépítése, mint a hengerelt aszfaltbeton. Az utántömörödő burkolatok hátránya, hogy kevésbé szilárdak és tartósak, mint a hengerelt aszfaltbeton.

•  Felületi bevonat: Egy olyan burkolattípus, amely bitumenemulziót vagy olajjal hígított bitument permeteznek a meglévő aszfaltburkolatra. A felületi bevonat célja, hogy javítsa az aszfaltburkolat tapadását, ellenállását és kinézetét. A felületi bevonat előnye, hogy egyszerűbb és olcsóbb a gyártása és beépítése, mint az új aszfaltréteg. A felületi bevonat hátránya, hogy nem növeli az aszfaltburkolat teherbírását.

error: Content is protected !!